Project

General

Profile

Redmine Enhancement on Ruby | Доработка Redmine на Rubi

Added by Andriy Lytvyniuk 6 months ago

Eng

Redmine Enhancement on Ruby

Redmine version: 4.1.1
Ruby version: 2.5.8-p224 (2020-03-31)

Task:

The task is to enhance the Redmine service on Ruby to send emails to the client upon task creation and status change. Within the project itself, a parameter for "email sending" needs to be added, as not all projects should send emails. Furthermore, when creating a task, an "email" field should be added for specifying the recipient of the email.

If the project has the "send email" checkbox enabled, upon entering an email in the "Email" field, an email should be sent to that address with a text similar to: "Hello, your request has been logged. Request number ***, and a specialist will contact you shortly." When a task is taken into work, "Your request is in progress, expect a call shortly."

The email text should be editable from the admin panel or another resource, and there should be the possibility to select the server address, login, and password for different mailboxes. Our mail server can be used for sending.

Additional Notes:

The directory can also be stored in a file.
In the project settings, there should be an option for each project, if it's included in the mailing, to set the parameters of the mail server (specific mailbox). If this is too difficult to implement, we can leave one for all projects.
"Action Directory"
The email template should vary depending on the parameters. Set of parameters according to the task status:

Task creation – "Hello, your task has been registered and taken into work, task number (taken from the created task number)"
Task closure – "Thank you for contacting us, your task no.
has been resolved. Please rate the service quality."
Closure by percentage – "Your task no. is being resolved, please wait."
Transfer to another department – "Your task no.
has been transferred to the relevant specialist, please expect a call."
The email text should be editable.

If there is no text for the action in the directory, do not send the email.

Rus
Доработка Redmine на Rubi
Redmine version: 4.1.1
Rubi version: 2.5.8.-p224 (2020-03-31)
Задание:
Нужно сделать доработку сервиса Redmine на Rubi для отправки письма клиенту при создании задачи и при смене статуса. В самом проекте нужно добавить параметр «отправки письма», т.к. не все проекты должны отправлять письмо. Далее при создании задачи добавляется поле «e-mail», на который и осуществляется отправка.

Если в проекте стоит галочка "отправлять письмо", то при внесении поля "E-mail" на этот ящик отправляеться письмо с текстом по типу: "Здравствуйте, ваше обращение зафиксировано. № обращение ***, и в ближайшее время с Вами свяжется специалист". Когда задачу взяли в работу "Ваше обращение в работе, ожидайте звонка в ближайшее время"
Текст письма должен редактироваться с админки или другого ресурса и что бы была возможность выбрать адрес сервера, логин, пароль от разных ящиков. Для отправки можна использовать наш почтовый сервер. ************
1) справочник может и в файле лежать, такое тоже может быть
2) в настройках проекта должна быть возможность для каждого проекта, если по нему рассылаем, задать параметры почтового сервера (конкретного ящика). Если это будет очень сложно сделать, то можем оставить один для всех проектов
«Справочник действий»
Шаблон письма должен варьироваться в зависимости от параметров. Набор параметров согласно статусу задачи:
1. Создание задачи – «Здравствуйте, Ваша задача зарегистрирована и взята в работу, №задачи *»
2. Закрытие задачи – «Спасибо Вам за обращение, Ваша задача №
* решена. Оцените качество обслуживания»
3. Закрытие на процент «Ваша задача №**** находится на стадии решения, ожидайте пожалуйста»
4. Передача на другой отдел – «Ваша задача №**** передана профильному специалисту, ожидайте звонка»
Нужно, чтобы сам текст письма можно было редактировать
Если текста для действия нет – не отправлять письмо. *
Имеется ввиду, если в справочнике для данного действия нет текста, то не отправлять письмо